
Directorul aerogării pledează pentru unul nou, construit de la zero dincolo de pistă. Banii necesari ar urma să vină din concesionarea activităţii Aeroportului, scrie ziaruldeiasi.ro
„Nu vom mai avea fonduri europene după anul 2023 pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, în principal pentru că majoritatea aeroporturilor din UE sunt private”, avertizează Cătălin Bulgariu, directorul general al aerogării ieşene.
El a luat astfel apărarea Masterplanului de dezvoltare a Aeroportului Iaşi, care ar urma să intre luna viitoare în dezbaterea Consiliului Judeţean. Aleşii judeţeni vor decide unde se vor face lucrări de extindere, peste actualele terminale sau dincolo de pistă.
Bulgariu a pledat în continuare în favoarea dezvoltării Aeroportului pe termen lung, respectiv a construirii unei infrastructuri de la zero pe cealaltă parte a pistei. Directorul general a scos în evidenţă dezavantajele unei extinderi pe locul actualelor terminale de pasageri T2 şi T3 – un nou Plan Urbanistic Zonal şi reconstruirea unui terminal pe locul celor două în aşa fel încât să nu afecteze orarul zborurilor.
În schimb, pe partea de est a pistei, lucrările nu ar afecta traficul. Ar fi şi singura zonă de dezvoltare a zonei cargo la Iaşi – „mai importantă decât dezvoltarea traficului de pasageri de la un milion la trei milioane”.
Citiți mai multe pe ziaruldeiasi.ro
Lasă un răspuns