
România se confruntă cu un număr mare de copii în afara școlii. Părăsirea timpurie a Școlii are implicații social – economice și contribuie la excluziunea socială ulterioară a individului, scrie ziaruldeiasi.ro
Conform Strategiei privind părăsirea timpurie a şcolii, estimările legate de competențele necesare ocupării unui loc de muncă în Europa sugerează că, pe viitor, doar 1 din 10 locuri de muncă va putea fi accesat de o persoană care a părăsit timpuriu școala.
Ministerul Educației și Cercetării derulează un proiect finanțat de Comisia Europeană, prin DG REFORM, cu sprijin tehnnic din partea Băncii Mondiale, pentru pilotarea Mecanismului de Intervenție Timpurie în Educație (MATE), ce cuprinde intervenție și formare în 11 școli: – Școala Gimnazială “Al. I. Cuza”, Podu Iloaiei, județul Iași, – Școala Gimnazială “Petru Rareș”, Hârlău, județul Iași, – Şcoala Gimnazială Nr. 1, Cuza Vodă, județul Constanța, – Şcoala Gimnazială Nr. 136, Municipiul București, – Şcoala Gimnazială Parava, județul Bacău, – Şcoala Gimnazială Nr.1, Vinderei, județul Vaslui, – Şcoala Gimnazială Coșoveni, județul Dolj, – Şcoala Gimnazială Nr. 4” Frații Popeea”, Săcele, județul Brașov, – Şcoala Gimnazială Nr.1, Nana, județul Călărași, – Şcoala Gimnazială “Victor Ion Popa”, Ivești, județul Galați, – Şcoala Gimnazială Ocna Sibiului, județul Sibiu, dar și un mecanism de colectare a datelor pentru identificarea copiilor cu risc de părăsire a școlii în 467 de școli.
Citiți mai multe pe ziaruldeiasi.ro
Lasă un răspuns